Fejlődött annyit a céged munkáltatói stratégiája az elmúlt 20 évben, mint a mobiltelefonod?

Nézzünk egy kis történelmi visszatekintést a toborzási módszereinket és a mobiltelefonunkat „összehasonlítva”…

Személyesen kellett bemennem minden héten a keddi lapzártáig, hogy az Expressz újság álláshirdetési rovatában, egy nyomtatott sajtóban egy adatlap kitöltésével „feladjam” az álláshirdetésem.

expressz-kis

Az álláskeresők számára még izgalmasabb volt, hiszen minden reggel sorba állhatott az újságárusnál, hogy 7-8 között átnézze, karikázzon és 8-kor már telefonálhasson a telefonfülkéből, mert 9-re minden jó munka elkelt.

Nagyot léptünk előre az elmúlt pár évben, mert az internet lehetővé tette az állásportál online térbe terelését. Ekkor már javában dübörgött a profession.hu önéletrajz adatbázis használata az ideális jelöltek kiválogatásához, támogatva ezt az álláshirdetések feladásával a portálon.

Azon gondolkodtam már akkor is, hol és hogyan találhatom meg az értelmes fiatal munkavállalókat?!

A Pesti Est első száma 1992-ben jelent meg, 1997-2007 között élte a fénykorát. Ez egy ingyenes programújság volt, melyet leginkább a mozik előterében tudtál megszerezni. Fogtam magam és a moziműsorok, a programajánlók között feladtam egy álláshirdetést. Jól emlékszem, hogy minden csütörtökön – a moziműsor váltáshoz igazodva – jelent meg a friss szám és jutottam el az ideális jelöltekhez!

Ez volt az az év, amikor megjelent az iPhone 5 és én kiléptem a dobozból, amiben a munkáltatók kezdték egymás kis lábujját letaposni.

Egészen újfajta módszereket kezdtem tesztelni annak érdekében, hogy a legjobb jelölteket elhappoljam mindenki elől; *olcsóbb volt, mint bármely eddig használt hirdetési csatornám; *minden eddiginél hatékonyabban szereztem meg a potenciális célközönségem figyelmét; *saját magunk szabályozhattuk a beérkező jelentkezések számát. 10 vagy 100 darab legyen egy hét alatt? Csak állítani kellett bizonyos lépéseken. *nem HR-est vettem fel a pozícióra magam mellé, hanem egy olyan munkatársat, akinek volt tapasztalata a csapatépítésben. Már akkor tudtam, hogy nekünk kell eladni magunkat a jelöltnek, ha az igazán jókat magamnál és nem a versenytársamnál akarom látni

És csak jöttek, csak jöttek, csak jöttek a jobbnál jobb jelöltek…

Nem kell, hogy nálam legyen a telefonom ahhoz, hogy kapcsolatot tarthassak veled!

Ilyen szintű az az újítás is, amit az álláshirdetési portálokon történő hirdetés és az általam kidolgozott módszer között tapasztalhatsz meg.

Az elmúlt 10 év tapasztalatát és szakmai fejlődésemet összegyúrtam egy módszertanba, amivel garantált, hogy Elhappoljuk a cégedbe a legjobb fiatal munkavállalókat!

A Te céged mennyit fejlődött az elmúlt 20 évben a munkatárs keresés – kiválasztás – felvétel területén?

Érdekel hova fejlődhet a céged ezen a téren is? Iratkozz fel MOST!

Azonnal hozzáférsz a legkeresettebb kiadványomhoz: 3 ok, amiért lemaradsz a legértékesebb munkavállalókról